מכונות תעשייתיות - החשיבות והסוגים השונים

מערכת שורש  טז סיוון, תשפא  5/27/2021

בתהליך הבחירה של מכונה מסויימת יש לשים לב כי היא מסוגלת לעמוד בסטנדרטים של תהליך הייצור בו אתם עוסקים וכי מדובר במכונה עמידה ואיכותית
.......................

מכונות תעשייתיות - החשיבות והסוגים השונים
מדוע חשוב לעבוד עם מכונות תעשייתיות בקו הייצור?
אם אתם בעליו של מפעל יצרני הרי שגם אתם יודעים עד כמה מכונות תעשייתיות שיודעות לשקול, לארוז ולבצע משימות נוספות, יכולות לתרום רבות לתהליכי הייצור שלכם. מכונות שכאלו מפחיתות טעויות, חוסכות בעלויות כוח האדם ובסופו של דבר מקדמות את המפעל לסטנדרטים הרצויים. על שלל החשיבויות המיוחסות לאותן מכונות ועל הסוגים השונים הניתנים לבחירה, תוכלו ללמוד מייד.

מדוע חשוב לעבוד עם מכונות בתעשייה?
בטרם נפרט אילו סוגי מכונות שקילה ואריזה וסוגי מכונות נוספות קיימים לבחירה, הבה ניגע בכל הסיבות שאמורות לספק לכם מוטיבציה לבצע את ההשקעה הכספית הכרוכה בכך:
• אוטומציה – המכונות של ימינו פועלות בצורה כמה שיותר אוטומטית ולכן חוסכות בכוח אדם שמבצע את אותן הפעולות באופן ידני.
• חיסכון בזמן ובכסף – אלפי שעות עבודה חודשיות נחסכות באמצעות שימוש במכונות שכאלו, מה שחוסך רבות גם בהוצאות הכספיות של המפעל.
• מניעת טעויות שיגרמו לתביעות – האם ידעתם שמתכות מהוות את אחד מהחומרים הזרים הנפוצים ביותר שמגיעים בסופו של דבר לאריזות של מוצרים שונים? מתכות עשויות לגרום לעיוות משקלי של המוצר וכאשר מדובר במזון, הן יכולות לפגוע במשתמש ולהביא לתביעות ענק. ככל שמדובר בעבודת בן אנוש הסיכוי לטעויות עולה ולכן עדיף להשקיע במכונה תעשייתית שמבצעת זאת באופן אוטומטי.
• כשרות – ההשקעה במכונה תעשייתית איכותית תמנע ביצוע טעויות שיכולות לפגוע גם בכשרות קו הייצור, שכן הסיכוי לחדירת חומרי גלם שאינם חלק מתהליך הייצור קטן מאוד.
מכל שלעיל ניתן להבין כי רכישת מכונות למפעל בסופו של דבר משכללת את תהליך הייצור ומונעת טעויות הרות גורל. זוהי הסיבה מדוע משתלם להשקיע בהן את ההוצאה הכספית הגבוהה, שכן הדבר יחזיר את עצמו בטווח הזמן הארוך.

אילו סוגים של מכונות תעשייתיות כדאי לכם לרכוש?
תהליך הייצור עצמו יכול להישען על מכונות תעשייתיות כאלו ואחרות אך אלו הנפוצות שבהן:
• מכונות שקילה – מבצעות שקילה מדויקת של חומרי גלם ומוצרים סופיים. ישנן מכונות עם ראש שקילה אחד ואילו אחרות (קומבינטוריות) בעלות מספר ראשי שקילה.
• מכונות אריזה – אחראיות על השלב הסופי של תהליך הייצור והוא הכנסת המוצרים לתוך אריזותיהם. ניתן למצוא מכונות אריזה ורטיקליות או אופקיות, בהתאם לסוג המוצרים.
• גלאי מתכות – המכונות המתקדמות ביותר יכללו בתוכן גם את האלמנט הזה, כאשר במידה והוא מזהה מתכת בתוך אחד מהמוצרים הוא מייד מביא לשרשרת תהליכים שמסיעה אותו מחוץ לתהליך האריזה, מיידעת את האחראיים ולמעשה מונעת שחרור שלו להפצה.
• מכונות הדבקת מדבקות – ניתן להשתמש בהן לסימון מוצרי ביניים בתהליך הייצור או לסימון אריזות של מוצרים סופיים וגמורים.

בתהליך הבחירה של מכונה מסויימת יש לשים לב כי היא מסוגלת לעמוד בסטנדרטים של תהליך הייצור בו אתם עוסקים וכי מדובר במכונה עמידה ואיכותית שאכן תוכל לספק שעות עבודה רציפות, עם צרכי תחזוקה כמה שיותר מינימאליים. גם תפעול נוח וברור הוא דבר חשוב, על מנת שהעובדים שלכם וגם אתם תוציאו מהמכונה את המקסימום.